Předškoláčci

Příprava předškoláků

https://www.studijniliteratura.cz/sada-vsech-5-ti-materialu.html

Metody a formy práce s dětmi přizpůsobeny jejich potřebám.  Zařazeno je prožitkové učení, situační učení, kooperativní  činnosti

Zaměřujeme se na:

  • Rozvoj sociálních dovedností
  • Emocionální zralost-nebát se říkat svůj názor, přiznat si chybu a dokázat napravit chybu,radovat se z úspěchu
  • vytváření pracovních návyků
  • Rozvíjení hrubé a jemné motoriky
  • schopnosti souvislého vyjadřování

Rozvoj zrakového vnímání,analýzy, syntézy a paměti -např.najít co do skupiny nepatří dle barev,velikosti,vyhledávání stejných obrazců,odlišování rozdílného obrazce z řady stejných,skládání tvaru dle předlohy,určování barev a odstínů,apod..

Rozvoj sluchového vnímání,rozvoj fonematického sluchu a paměti - např.kterou hláskou začíná a končí slovo,slovní fotbal,vymýšlení slov na hlásky,rozlišování slov bez vizuálního podnětu - znělé a neznělé hlásky-sykavky(zem-sem,noc-nos,vozy-vosy),rozlišování slov s vizuální podnětem -změna délky (lyže-líže,páni-paní),rozlišování slova bez vizuálního podnětu - změna délky (dráha- drahá,žila-žíla),rozlišování slova s vizuální podnětem - změna měkkčení (nemá-němá, hrozny-hrozní),opakovaní více slov, zopakování rytmické struktury,apod.

Rozvoj řeči - např.spontánní řečový projev dítěte s vizuálním podnětem, řečový projev dítěte bez vizuální podnětu (vymyslet či řevyprávět pohádku,příběh),sestavování dějové posloupnosti a její popis, připřadit ,co k sobě patří a co né, tvorba synonym, antonym,hononym (slova stejného zvuku,ale jiného významu),apod..

Grafomotorika - nácvik správného držení těla, správného úchopu psacího načínní, úvolňovací cviky,nácvik správného tlaku na podložku,apod..

Rozvoj matematických představ - seznámení s číselními pojmy,porovnávání -méně, více,psaní číslic,pojmenování-malý-velký,seznámení s tvary-kruh,čtverec,obdelník,trojúhelník,modelování číslic z modelíny,apod.

Rozvoj myšlení a mnoho dalšího

Další informace můžete nalézt na stránce PORADENTSTVÍ PRO RODIČE