Předškoláčci
Příprava předškoláků
Metody a formy práce s dětmi přizpůsobeny jejich potřebám. Zařazeno je prožitkové učení, situační učení, kooperativní činnosti
Zaměřujeme se na:
- Rozvoj sociálních dovedností
- Emocionální zralost-nebát se říkat svůj názor, přiznat si chybu a dokázat napravit chybu,radovat se z úspěchu
- vytváření pracovních návyků
- Rozvíjení hrubé a jemné motoriky
- schopnosti souvislého vyjadřování
Rozvoj zrakového vnímání,analýzy, syntézy a paměti -např.najít co do skupiny nepatří dle barev,velikosti,vyhledávání stejných obrazců,odlišování rozdílného obrazce z řady stejných,skládání tvaru dle předlohy,určování barev a odstínů,apod..
Rozvoj sluchového vnímání,rozvoj fonematického sluchu a paměti - např.kterou hláskou začíná a končí slovo,slovní fotbal,vymýšlení slov na hlásky,rozlišování slov bez vizuálního podnětu - znělé a neznělé hlásky-sykavky(zem-sem,noc-nos,vozy-vosy),rozlišování slov s vizuální podnětem -změna délky (lyže-líže,páni-paní),rozlišování slova bez vizuálního podnětu - změna délky (dráha- drahá,žila-žíla),rozlišování slova s vizuální podnětem - změna měkkčení (nemá-němá, hrozny-hrozní),opakovaní více slov, zopakování rytmické struktury,apod.
Rozvoj řeči - např.spontánní řečový projev dítěte s vizuálním podnětem, řečový projev dítěte bez vizuální podnětu (vymyslet či řevyprávět pohádku,příběh),sestavování dějové posloupnosti a její popis, připřadit ,co k sobě patří a co né, tvorba synonym, antonym,hononym (slova stejného zvuku,ale jiného významu),apod..
Grafomotorika - nácvik správného držení těla, správného úchopu psacího načínní, úvolňovací cviky,nácvik správného tlaku na podložku,apod..
Rozvoj matematických představ - seznámení s číselními pojmy,porovnávání -méně, více,psaní číslic,pojmenování-malý-velký,seznámení s tvary-kruh,čtverec,obdelník,trojúhelník,modelování číslic z modelíny,apod.
Rozvoj myšlení a mnoho dalšího
Další informace můžete nalézt na stránce PORADENTSTVÍ PRO RODIČE